Thursday, July 7, 2011

Red?? no.. blue? no... green? YES!!! v(",)

Sekali ku memandang kehijauan saujana mata
Semusim yang benderang hati riang nikmatnya tuhan
Kita belalah bersama-sama
Kita jagalah harmoninya..........   (Hijau Bumi Tuhan - XPDC)



Pehh......   sekali sedap la plak suare aku ni...  =P


Eehhh.... k0rang dengar ke aku nyanyi?? Ad0iyaiii.... ni segan ni! Huhu....
Assalammualikum wbt semua.....!!!  Hee.... walaup0n aku da tersegan jap tadi, tapi aku tetap nak teruskan cite aku ni~~
Erm, aku nyanyi lagu tadi tu sebagai nak menaikkan lagi semangat aku pada warna  HIJAU! Pasai apa? Sebab, aku memang suke sangat nak warna ijau, ala..  GREEN la.... dalam BI nye.



Bagi aku, warna ijau ni tenang~~ je. Setenang bile lampu isyarat sentiase ijau, lancar je perjalanan kite. Setenang bagai kita menghirup cend0l nan ijau dikala petang yang terik. Setenang kite melihat kehijauan tumbuh-tumbuhan.....   ^ ^




Salah satu sebab yang membuatkan aku bertambah3.. suke sangat ngan warna ijau ni adalah kerana aku ni penggemar sayur2 dan ulam2 yang tegar...  weee...   =)  Ish, suke sangat la! Kalau makan nasi tanpa sayur 0r ulam, memang tak selera~~  Meh aku tunjukkan contoh2 ulam yang aku suka bangattt..!  


                  Tempat pertama, Ulam Raja la...                           Kedua... Ulam Tenggek Burung! 
                             da kata p0n RAJA!

Ketiga..?? erm.... yang lain2 la,  seperti yang di bawah ini dan banyakkk... lagi~~  ^^

Wah.. kalau dapat cicah ngan budu, sambal belacan 0r cencal0k lagi ada uummmpp!! 

errkkk... tapi yang ni aku xmkn daaa...... sirih?? uweekkk! pernah gatal ce makan, puii! hampeh~~ ={
    


Selain tu, HIJAU juga selalu dikaitkan dengan agama Islam. Senang cite, kire ijau ni melambangkan Islam la...
>>Warna hijau juga dianggap sebagai warna tradisi untuk agama Islam, disebabkan perkaitannya dengan alam semula jadi. Nabi Muhammad disebut dengan pasti dalam hadis sebagai berkata bahawa "air, tumbuhan-tumbuhan hijau, dan wajah yang jelita" merupakan tiga benda sejagat yang baik. Selain itu, dalam sura Al-Insan di dalam al-Quran, ayat 21 yang bermaksud: "Mereka memakai pakaian sutera halus yang hijau dan sutera tebal, dan mereka dihiaskan dengan gelang perak, dan Rab (Tuhan) mereka memberikan kepada mereka minuman yang bersih". (dipetik dari Wikipedia  =P)



Dan antara yang pernah buat aku gembira bila ade s0rang juni0r aku ni, die hadiahkan aku anak patung bunny kale ijau tau!!! dah la aku memang suke gile k0t bunny..  >>wahh.... ni baru bet0l GREENY BUNNY!!!  ^^



p/s: kamu2 suke warna ape lak???

13 friends talked with bunny!:

AesyaZealous said...

cite green lantern ko suke tak??? mesti suke..sbb semua kaler hijauuuuuuuuuu

jaya jr said...

gogogo green..haha..but for the sake of time,YELLOW will be great..haha..avoid RED

kaizen said...

tp HIJAU2 ni sensitip sket kat menteri2 tu.. heheheh

hamzah ian said...

kuning??? hahaha

greenday skrg mcm tak beh.. huhu..

saya bukan tomato said...

chomellllllllllllll !! hhihi

Gee said...

hehe...comelnye.. gee suka hijau jugak...n pemakan sayur yg tegar..hihi...

ghab van hal said...

suke hijau eh? ni mesti suke shrek nie kan???

SyUhAdA said...

minat hijau ngn bunny ea?
siyes blog nie cute..

miz rara v(",) said...

@AesyaZealous ahaha... xtgk p0n cite tu cah~~

miz rara v(",) said...

@jaya jr 0wh, sume kale p0n bez br0... including red... =P

miz rara v(",) said...

@kaizen huhu... ijau ke kunin??

miz rara v(",) said...

@hamzah ian erkk.. kuning+biru=hijau! =P abg2 ari ijau da xmenghijau~~ =/

miz rara v(",) said...

@Gee gud2...!!! weee.... =)